Το παιδί δημοτικού και γυμνασίου έρχεται στο χώρο μας με τα βιβλία του σχολείου της επόμενης μέρας. Μέσα σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον για μελέτη, το κάθε παιδί μελετά μόνο του τα μαθήματα της επόμενης μέρας, με καθοδήγηση , επίβλεψη και έλεγχο έμπειρου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, το καθοδηγεί στη μελέτη, του λύνει τις πιθανές απορίες του και στο τέλος το εξετάζει ατομικά προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι πλήρως διαβασμένο σε όλα τα σχολικά μαθήματα.

Σε περίπτωση τεστ ή διαγωνίσματος στο σχολείο, οι μαθητές  έχουν τη δυνατότητα να κάνουν επανάληψη μαζί με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, προκειμένου να αφομοιωθεί η εξεταστέα ύλη.

Οι γονείς  έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν την καθημερινή πορεία των παιδιών τους, μέσω των “τετραδίων επικοινωνίας”, τα οποία συμπληρώνονται καθημερινά από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και θα υπογράφονται από τους γονείς στο σπίτι.

 

ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (μαθησιακές δυσκολίες,δυσλεξία, διάσπαση προσοχής κλπ)

Για τα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου που αντιμετωπίζουν μαθησιακά προβλήματα, ακολουθείται (αν ζητηθεί) ενισχυτική-υποστηρικτική και εξατομικευμένη διδασκαλία με μια επιπλέον ώρα ημερησίως. Στον κάθε μαθητή δίνεται όσος χρόνος χρειάζεται προκειμένου να εμπεδώσει τη διδακτέα ύλη.Η ώρα αυτή χρεώνεται επί πλεον των μηνιαίων διδάκτρων.

Μέσω ειδικών μεθόδων διδασκαλίας, που δίνουν έμφαση είτε στον προφορικό, είτε στο γραπτό λόγο και ανάλογα πάντα με τις ανάγκες του παιδιού, το εκπαιδευτικό προσωπικό  εξηγεί αναλυτικά το κάθε μάθημα και ελέγχει την καθημερινή μελέτη του μαθητή.

 

ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ…

Το παιδί να αποκτήσει δεξιότητες οργάνωσης και μελέτης προκειμένου από μόνο του να συντονίζει και να οργανώνει το διαβασμά του.

Οφείλουμε να μάθουμε στο παιδί ότι η μελέτη είναι προσωπική του υπόθεση και ότι αποτελεί ένα από τα βασικότερα καθήκοντα της ζωής του.


ΤΥΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Το Εργαστήρι Σχολικής Μελέτης της GLOSSOLAND έχει σχεδιάσει και εφαρμόζει  στη καθημερινή μελέτη ένα σχέδιο μαθήματος, το οποίο ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες των μαθητών/-τριών , ώστε να βελτιώνεται καθημερινά η απόδοσή τους.

Με το σχέδιο αυτό οι μαθητές/-τριες εκτός από την προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας με συστηματική μελετη, ενισχύουν τις γνώσεις τους με επιπρόσθετες ασκήσεις εμπέδωσης της νέας ύλης (εβδομαδιαία τεστ, κριτήρια αξιολόγησης, εργασίες εξάσκησης για το Σαββατοκύριακο κ.λ.π.).

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

15.00 – 15.05: Προσέλευση – Έναρξη – Προετοιμασία του Τετραδίου Συνεργασίας*

15.00 – 16.30: Θετικά (Μαθηματικά-Φυσική-Χημεία) και λοιπά θεωρητικής φύσεως δευτερεύοντα μαθήματα (π.χ. γεωγραφία).

Μελέτη «κατά μόνας» με τον σωστό τρόπο και επίλυση αποριών από τον αρμόδιο καθηγητή. Διανομή ασκήσεων εμπέδωσης της νέας (παρακάτω) ύλης.

Ολιγόλεπτο Διάλειμμα

16.35 – 18.00: Φιλολογικά, λοιπά θεωρητικά και ξενόγλωσσα μαθήματα.

Μελέτη «κατά μόνας» με τον σωστό τρόπο και επίλυση αποριών από τον αρμόδιο καθηγητή. Επεξήγηση της νέας (παρακάτω) ύλης και διανομή ασκήσεων για την εμπέδωσή της από τον αρμόδιο καθηγητή.

ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Οι μαθητές/-τριες καθημερινά υποχρεούνται να προσκομίζουν δύο τετράδια (ένα θετικών και ένα φιλολογικών μαθημάτων) για τις πρόσθετες ασκήσεις που διανέμονται.

Παράλληλα οι μαθητές/-τριες υποβάλλονται σε εβδομαδιαία τεστ και κριτήρια αξιολόγησης προσομοιωτικά με αυτά του σχολείου, για την καλύτερη προετοιμασία και εξάσκησή τους.

Πρόσθετες ασκήσεις δίνονται και για το Σαββατοκύριακο, με σκοπό την πρόοδο του μαθητή/-τριας στα πρωτεύοντα μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά).Τις επιπλέον ασκήσεις προετοιμάζει ο μαθητής/-τρια ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ (χωρίς τη βοήθεια του γονέα/κηδεμόνα) και εφόσον έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς τα καθήκοντα του σχολείου.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Η ώρα του Γονέα. Η συχνή επικοινωνία-συνεργασία του γονέα με τους ανθρώπους  του Εργαστηρίου εξασφαλίζουν άριστα αποτελέσματα στην πρόοδο του παιδιού. Για τον λόγο αυτό οι καθηγητές περιμένουν τους γονείς για προσωπική ενημέρωση/συνεργασία σε εβδομαδιαία βάση σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

Κάθε Παρασκευή:  Φιλόλογος            ώρα γονέα 16.00 – 16.30

Μαθηματικός       ώρα γονέα  16.30 – 17.00

* Το τετράδιο συνεργασίας είναι ο καθιερωμένος ημερήσιος έλεγχος από το γονέα ολοκλήρωσης της μελέτης του μαθητή/-τριας και απαιτείται η υπογραφή του γονέα καθημερινά. Σε περίπτωση έλλειψης υπογραφής για 2 συνεχόμενες ημέρες, ο εκπαιδευτικός επικοινωνεί με το γονέα/κηδεμόνα.

  •  

 

  • ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

  • • Πριν αρχίσει το διάβασμα ο μαθητής φτιάχνει μια λίστα των εργασιών που έχει, συμβουλευόμενος και το ημερήσιο πρόγραμμα του.

  • • Είναι καλύτερο να αρχίσει με τα μαθήματα που τον δυσκολεύουν και αυτά που χρειάζονται περισσότερο χρόνο.

  • • Κάνει μικρά διαλείμματα όταν κουράζεται.

  • • Εξηγεί σε κάποιον αυτά που έμαθε για να τα εμπεδώσει καλύτερα. Δεν προσπαθεί να «παπαγαλίσει» το μάθημα.

  • • Μελετά καθημερινά και δεν αφήνει τις απορίες του αναπάντητες γιατί έτσι δημιουργούνται κενά στις γνώσεις του.

  • • Υπογραμμίζει τα κύρια σημεία των μαθημάτων πάνω στο βιβλίο του η κρατά σημειώσεις στο πρόχειρο του. Μπορεί επίσης να γράφει πλαγιότιτλους σε κάθε παράγραφο ενός κειμένου ώστε να μπορεί ευκολότερα να ανακαλέσει το περιεχόμενο του.

  • • Στα θετικά μαθήματα δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε τύπους, πίνακες και σχήματα γιατί αυτά είναι το κλειδί για την αφομοίωση τους.